Saturday, June 11, 2005

JAWAPAN KITA PADA PERINTAH ALLAH S.W.T

KENYATAAN MEDIA (25 Mei 2005)

25 Mei 2005 (Kuala Lumpur) : Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) hari ini telah menerima surat pengesahan untuk Demontrasi Aman Membantah Penghinaan Al-Quran oleh Tentera Amerika. Surat berkenaan yang ditandatangani oleh Setiausaha Agung PAS Pusat, Ust. Nasarudin Mat Isa membuktikan bahawa PAS benar – benar komited terhadap Isu – isu antarabangsa yang melanda Umat Islam kini.

Isu kezaliman tentera Amerika yang bukan sahaja menyiksa merogol dan membunuh saudara kita di Iraq, malah mereka juga tergamak memperhinakan Al-Quran yang menjadi rukun iman yang ke-4 bagi semua umat Islam menjadi satu cabaran baru pada kita di Malaysia.

DPPWP berasa amat kesal bila mana segelintir umat Islam dinegara ini tidak berasa sensitif terhadap kejadian yang sebegini dengan alasan bahawa kejadian itu tidak berlaku di Malaysia. Ada juga yang berpendapat bahawa adalah lebih baik kita menjaga intipatinya sahaja tanpa perlu menyelamatkan naskhah yang berupa buku itu.

Ingatlah bahawa intipati Al-Quran juga mendidik kita agar menjaga zahirnya Al-Quran itu. Samalah seperti kita menjaga iman kita didalam hati. Adakah cukup jika kita letakkannya didalam hati sedangkan tubuh kita melakukan banyak perkara maksiat. Kita minum arak dan makan babi kononnya iman kita sudah ada dalam hati, dan zahirnya tidak penting.

Maka, DPPWP mengajak agar seluruh umat Islam hari ini memikirkan perkara ini. Kita tidak mahu kelak, Islam yang kita amalkan secara lahiriah akan tinggal didalam hati sahaja. Lihatlah pada sejarah kekufaran Mustapa kamal Attarturk yang mengajarkan umat Islam agar menyimpan Iman mereka di dalam hati dan memusnahkan semua nashkah Al-Quran dan juga semua perkara yang menjadi syiar Islam. Akhirnya umat Islam selepas zamannya tidak mengenali tulisan Al-Quran, tidak tahu baca Al-Quran dan tidak faham isi Al-Quran.

Seandainya umat Islam di Malaysia tidak mahu bangkit pada hari ini, maka janganlah kita berharap Allah ingin memandang muka kita diakhirat kelak. Setelah kita tidak mengendahkan watikah suci yang diperturunkanNya kepada semua insan. Jangan kita menjadikan diri kita teman kepada golongan kufar ini dengan terus berpeluk tubuh menjaga iman dan al-Quran didalam hati bersendirian. Fikirkanlah apa akan jadi pada generasi kita selepas 20 tahun akan datang.

Kepada pihak berkuasa, DPPWP berharap agar adanya rasa keIslaman dalam diri mereka untuk turun bersama umat Islam yang percaya kepada Al-Quran bagi mendaulahkan Islam dimata dunia. Jangan kita sekadar bangga menganjurkan Pertandingan Musabaqah Al-Quran tetapi dalam masa yang sama kita biar Al-Quran dihina. Kelak, apa lagi yang mahu dibaca oleh para Qari dan Qariah seandainya Juzuk al-Quran itu hilang didunia ini. Mampukah kita semua menghafal al-Quran untuk diwariskan kepada generasi mendatang.

Ayuh! Kita sahut panggilan Ust. Nasarudin untuk turut serta dalam perhimpunan ini. Tanpa mengira organisasi yang kita wakili kita berkumpul dihadapan Kedutaan Amerika, di Jalan Tun Razak pada 27 Mei 2005 sejurus selepas solat Jumaat.

Kepada semua ahli Pemuda dan ahli PAS yang bangga bernaung dibawah Parti Islam ini, diseluruh Negara DPPWP menyeru agar kita hadir bagi menyatakan bantahan dan kebersamaan Iman kita semua. DPPWP berharap agar semua ahli diseluruh Negara dapat hadir di Ibu Kota pada tarikh tersebut, kerana ini bukannya isu DPPWP dan umat Islam di Wilayah Persekutuan sahaja. Ini Isu Umat Islam seluruh dunia.

Kita harus malu bila Allah bertanya kita di akhirat kelak tentang apakah yang kita buat pada 27 Mei 2005 selepas solat Jumaat, seandainya kita tidak hadir ke Demontrasi Aman ini. Tidak malukah kita jika kita menjawab “ Ya Tuhanku, ketika itu aku sedang sibuk bekerja”, “Aku sibuk nak makan”, Aku sibuk nak jaga anak isteriku”. Lupakah kita bahawa rezeki, jodoh dan ajal maut itu sudah Allah sediakan sebelum kita dilahirkan lagi.

Justeru itu, ayuh! Kita buktikan pada mereka yang memusuhi Islam dan umatnya Islam bahawa kita punya Iman dan keyakinan tinggi pada Allah dan Kitabnya. Kita percaya, kita imani dan kita akan amalkan perintah Allah di dalam Al-Quran yang menyeru kita bangkit bila Islam dicabar dan dihina sedemikian rupa.

Sebagai tanda kita hadir dengan penuh keamanan DPPWP menyeru agar semua umat Islam yang hadir dapat membawa placard, banner, dan risalah yang menyatakan bantahan. Pihak DPPWP tidak bersetuju kepada mereka yang hadir untuk membuat provokasi atau membawa apa jua perkara yang diyakini bisa mengugat keselamatan awam. Pihak PAS tidak akan bertanggungjawab terhadap mereka – mereka yang melanggar arahan pimpinan atau penganjur Demontrasi ini. Semoga pihak keselamatan, khususnya pihak Polis di Kuala Lumpur, tidak menggangu perhimpunan aman ini.

khaibar...khaibar ya Yahuud...! Jaisyu Muhammad saufa ya'ud...!

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home