Saturday, June 11, 2005

Takziah:Naib Canselor UUM meninggal dunia

KENYATAAN MEDIA (24 Mei 2005)

Assalamualaikum w.w

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP), mengucapkan takziah diatas pemergian Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof. Datuk Dr. Ahmad Fawzi Mohd. Basri menghadap Ilahi.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada pukul 4.47 petang di Hospital Selayang, Selangor semalam (23 Mei 2005) kerana menghidap penyakit sehticaemic shock yang dideritainya sejak setahun lalu.di hadapan isteri, Datin Aishah Ibrahim dan tiga daripada empat orang anaknya.

Semoga Allah menganjari Allahyarham setimpal dengan amalan yang telah Allahyarham laksanakan didunia. Pemergian Allahyarham merupakan satu kehilangan besar terhadap dunia pendidikan Negara, khususnya bagi warga UUM. Semoga pengalaman baik bersama Allahyarham akan sentiasa dikenang dan menjadi sejarah untuk kita dan generasi yang akan datang.

Semoga kaum kerabat Allahyarham dapat menerima takdir Ilahi ini dengan hati yang penuh ketaqwaan dan kesabaran. Ketahuilah bahawa semua yang hidup dan bernyawa itu pasti akan mati. Innalillah Wa Inna Illah Hirojiun, Hanya Allah jualah tempat kita semua akan kembali.

Salam takziah dari kami, Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan.

Wassalam,

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home