Friday, January 20, 2006

Kenyataan Media DPPWP: XPDC Dakwah Anak Merdeka 2005

Assalamualaikum w.w

Pertama-tamanya Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Negara kali ke-48 kepada seluruh warga masyarakat Malaysia. Pelbagai bentuk dan ragam sambutan telah terpamer dipersekitaran harian kita.

Pelbagai tafsiran menerjah arus pemikiran rakyat semasa, sekaligus mengoda kita menyelami hasrat pengalaman suka duka kenangan pejuang silam. Atas usaha gigih mereka kita pamerkan rasa kecintaan dan terima kasih. Jasa bakti mereka menaburi segenap ruang kejayaan negara wangsa masa kini.

Dikesempatan ini juga, DPPWP ingin menzahir seruan kepada seluruh anak bangsa merdeka untuk kembali menobatkan diri sebagai pencinta keamanan dan kemakmuran yang sejati. Menerokai hasrat itu, DPPWP sebagai pasukan belia warga kota metropolitan ini berasa terpanggil untuk turun meraikan sambutan meriah hari kemerdekaan, khususnya menjelang detik keramat, pukul 12 tengah malam 31 Ogos.

InsyaAllah DPPWP akan memimpin para belia menelusuri keheningan kota metropolitan ini bagi membasmi masalah sosial yang diwariskan setelah detik 12 malam berlalu. Pengalaman lepas, kita banyak diajukan sketsa panas di kedinginan malam akibat noda anak merdeka yang tanpa segan silu bercengkerama dibawah silau sang rembulan.

Bukan setakat pusat hiburan atau dataran tempat mereka bercanda, kami dimaklumkan bahawa tasik-tasik rekreasi, masjid KLCC juga menjadi sarang tumpuan kemaksiatan ini. Atas dasar itulah DPPWP dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor, akan melancarkan gerakan khas bagi membuat pemerhatian, pemantauan dan juga pencegahan awal agar virus kemaksiatan dapat disekat dan dihapuskan.

Oleh itu DPPWP, menjemput seluruh warga kota tidak kira apa jua parti, lelaki atau wanita, tua atau muda untuk hadir ke XPDC Dakwah Anak Merdeka 2005 bersama pimpinan Pemuda dan masyarakat. Bagi yang berkelapangan untuk hadir, pihak kami menjemput anda untuk bersama kami berhimpun di Masjid KLCC pada pukul 10 malam dan satu taklimat khas akan diadakan sebelum para petugas XPDC diagihkan mengikut kawasan sasaran. Para petugas juga digalakkan memakai pakaian kemas, berbaju putih dan berseluar gelap bagi menunjukkan imej contoh para belia lainnya.

Sehubungan dengan itu, kami juga menjemput Para wartawan untuk hadir bagi membuat Liputan.Dijangkakan XPDC ini akan tamat selewat-lewatnya pukul 3pagi.

Pastikan anda tidak ketinggalan untuk bersama menerokai pengalaman berdakwah bersama pasukan kami. Bersamalah kita berkongsi nikmat kemerdekaan ini dengan mencari redha Illahi disamping membantu menyelamatkan anak bangsa yang masih kehilangan arah tuju kehidupan. Sebarang pertanyaan bolehlah diajukan kepada Sdr. Kamaruzaman - 019-2828536 atau Sdr. Suhaimi- 017- 3423283. Kita jumpa di sanaa...

Wassalam

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home