Friday, January 20, 2006

XPDC Dakwah Meraikan Tahun 2006

KENYATAAN MEDIA (27 Disember 2005)

Kuala Lumpur, 27 Disember 2005 : Tsunami pada 26 Disember 2004, memberikan satu kenangan pahit buat seluruh warga rantau Asia khususnya di Malaysia ini. Tragedi yang menyayat hati ini, mengingatkan kita pada kekuasaan Allah s.w.t yang Maha Berkuasa.

Walaupun ramai yang menganggap kejadian tersebut sebagai salah satu malapetaka alam semulajadi, namun wujudnya Allah dan Kekuasaannya tidak mampu dinafikan. Dan kita memahami bahawa peristiwa hitam itu sebagai satu petanda dan peringatan dari Allah akan kecuaian manusia menjaga alam dan diri mereka sendiri. Sesungguhnya setiap apa yang kita miliki adalah anugerah dari Allah.

Justeru itu, kita juga harus faham bahawa setiap apa yang kita lakukan semalam, hari ini dan esok pasti akan dilihat dan dibalas oleh Allah. Namun, berapa kuatkah peringatan ini kepada kita semua. Berapa ramai yang masih mengingati dan menginsafi akan perkara ini atau hanya tinggal sebagai satu sejarah dibalik tabir kenangan yang berlalu.

Walaupun, telah setahun peristiwa ini berlalu, namun luka lama masih berdarah. Hati rakyat Malaysia terus diguris dengan pedih melalui penyebaran promosi Pesta Seks dan maksiat dibeberapa tempat dalam Negara seperti di Langkawi dan beberapa pusat hiburan yang menyajikan arak dan pesta hiburan melampau di sekitar ibu kota.

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan berasa amat kesal dengan adanya promosi melampau dikalangan pengusaha kelab dan pusat hiburan disekitar bandaraya. DPPWP berharap agar adanya pemantauan serius dipihak DBKL dan Polis Kontigen Kuala Lumpur dalam membasmi aktiviti hiburan melampau di Ibu Kota.

DPPWP juga menyedari bahawa adanya aktiviti pelacuran yang berselindung dibalik rentetan pusat-pusat perniagaan di Jalan Haji Taib dan sekitar Chow Kit. Pengedaran VCD lucah pula masih lagi berleluasa disekitar Petaling Street. Penagih-penagih dadah pula masih lagi tegar bermain dikaki lima sekitar Jalan Ipoh, Chow Kit, Keramat dan beberapa tempat lain.

Selain itu, taman-taman rekreasi seperti Taman Tasik Titiwangsa, Tasik Perdana, Tasik Permaisuri, Taman Rekreasi KLCC masih lagi menjadi pusat tumpuan kegiatan maksiat anak-anak muda yang ingin melepaskan ghairah mereka. Ada yang sekadar melepak bersama rakan-rakan, ada yang memadu kasih bersama pasangan dan ada juga segelintir dari mereka yang tanpa rasa malu, berpelukkan dan bercumbu rayu tanpa memikirkan sensitiviti masyarakat sekitar.

Setelah setahun Tsunami berlalu, tiada apa yang berubah di ibu kota. DPPWP menghormati tindakan bijak Perdana Menteri yang membatalkan semua majlis keraian tahun baru pada tahun 2005 kerana menghormati kesedihan mangsa tsunami. Namun, pada kali ini kita mahu Pak Lah sebagai seorang muslim yang diberi amanah mentadbir negara ini memahami bahawa beliau juga perlu melakukan tindakkan yang sama menjelang tahun 2006 demi menghormati dan mentaati kebencian Allah pada pesta-pesta maksiat dan liar yang selalu berlaku pada musim keraian tahun baru.

Kita berharap agar, Pak Lah tidak bermain politik dalam menanggani gejala maksiat dan keruntuhan akhlak golongan belia dinegara ini. Kita tidak mahu kerana kesilapan dan kealpaan pemimpin hari ini, kita akhirnya mewariskan generasi yang punah ranah untuk menerajui negara diesok hari.

Dipihak DPPWP kita tetap dengan agenda kita sebagai pendakwah dan akan turun menziarahi belia muslim pada malam sambutan Tahun baru dengan membawa risalah keamanan dan persaudaraan kepada semua. Tanpa mengira identiti politik dan perbezaan sikap, kami mengajak semua warga kota di Wilayah Persekutuan ini untuk memberikan sokongan dan turun bersama kali pada:

Tarikh : 31 Disember 2005
Masa : 10.00 mlm – 2.00pg
Tempat : KLCC.

Modus Operandi :
10.00 mlm : Berkumpul dan taklimat di masjid KLCC.
11.00 mlm : Ziarah dan beramah mesra dengan para pengunjung di Taman Rekreasi KLCC serta mengedarkan risalah.

Kami membuka peluang dakwah ini kepada semua rakyat sama ada dari kalangan ahli PKR, UMNO, ABIM, JIM, Tabligh, Persatuan-Persatuan NGO Muslim dan sesiapa jua yang berminat. Bagi kami, tiada sempadan untuk kita batasi jalan dakwah ini. Kerana Allah kita hidup, kerana Allah kita berdakwah dan kepadaNya kita akan kembali.

Sila sebarkan maklumat ini kepada semua kenalan dan warga kota. Sebarang pertanyaan bolehlah diajukan melalui email ini : pemudawilayah@yahoo.com ataupun kunjungi : http://pemudawilayah.blogspot.com

Sekian. Wassalam


Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home